Holiči a holičství
Vše co obsahuje slova holiči,holičství,holit,oholit,holička,holič ....a když se naladíte na tyto slova a na samotné holení nebo stříhaní můžete se začít těšit na novou provozovnu...více v novinkách a tady Vás oholím,ostříham,vše co si budete z kadeřnických služeb přát se Vám vynasnážím splnit.Tak a můžete pročítat řádky hned níže.Příjemné čtení a pěkný den přeje pánská a dámská kadeřnice Jana
Problém spícího holiče
Problém spícího holiče je jeden z modelových případů, kdy v programu používajícím více vláken může nastat (uváznutí v mrtvém bodě). Za jeho autora je považován nizozemský informatik, Holič má pracovat, když jsou v holičství zákazníci a jinak spát. Holič a zákazníci jsou současně běžící procesy (vlákna) aplikace.V hypotetickém holičství je jeden holič, jedna židle pro právě obsluhovaného zákazníka a více židlí v čekárně. Když holič ostříhá jednoho zákazníka, jde zkontrolovat čekárnu. Pokud zde čeká jiný zákazník, holič ho usadí na „pracovní“ židli a ostříhá ho. Pokud v čekárně není žádný zákazník, holič se posadí do své židle a spí. Zákazník přicházející do holičství zjišťuje, co právě dělá holič. Pokud holič spí, zákazník jej vzbudí, posadí se na jeho židli a nechá se ostříhat. Pokud holič zrovna obsluhuje jiného zákazníka, nově příchozí zákazník se jde posadit do čekárny. Jsou-li všechny židle v čekárně obsazené, zákazník odejde a vrátí se později. Problém v tomto příkladu nemusí být na první pohled zcela zřejmý. Pramení z toho, že činnosti holiče (kontrola čekárny) a zákazníků (kontrola stavu holiče, posazení se v čekárně…) trvají neznámou dobu. Program, který není proti deadlocku ošetřen, se může zaseknout v těchto případech: Do holičství vejde zákazník a zjistí, že holič zrovna obsluhuje jiného zákazníka. Jde se tedy posadit do čekárny. Než ale do čekárny dojde, operační systém přidělí prostředky procesu holiče, který dostříhá stávajícího zákazníka a zkontroluje čekárnu, kde nikdo není. Jde tedy spát a čeká na zákazníka, zatímco zákazník v čekárně čeká na holiče. Do holičství přijdou dva zákazníci najednou. V případě, že holič spí, oba se jej pokouší vzbudit a posadit se do jeho židle. Je-li holič zrovna zaneprázdněn, noví zákazníci se pokusí obsadit stejnou židli v čekárně. (Jinými slovy jeden proces změní stav volných židlí v čekárně, zatímco jiný proces tento údaj čte.)